Alla inlägg under augusti 2008

Av BG1 & BG2 - 31 augusti 2008 15:58

Det är med stor glädje vi nu äntligen kan presentera den senaste bloggen inom bloggar!!!


Trumvirvel.......Damdamdamdam!

Våfflans blogg är härmed officiellt läsbar.


Vi vill nu bara tala om att för länge sedan i en galax långt, långt borta, sades det av en okänd källa att att Sniggerwood skulle lägga sig under dennes blogg om den okändes blogg någonsin skapades. Nu ska vi inte nämna några namn men det som i framtiden kommer att visa sig är den sanna viljan från en högre makt.


Men nu ska vi inte stjäla Våfflans "thunder", den är ju så epic! Kolla in den på våra länkar och läs med nöje!!!

Av BG1 & BG2 - 31 augusti 2008 11:57

Äntligen hemma!!


Efter tre dagar i skogen så är vi allihopa nu hemma i våra trygga lyor, våra egna rum, våra egna vardagsrum, våra egna sängar och vår egen dator.


Äventyret började tidigt. BG1 och Besserwissern sov över hos mig natten till onsdagen och vi gick upp så tidigt som 05:23. Alla duschade, klädde sig (som tur var), sminkade och borstade oss klara. Väskorna stod klara i hallen och 08:13 körde limosinen fram. Eftersom vi inte var 100% säkra på var kanotfärden skulle avfyras blev vi avkastade av chauffören på en parkering nära kajakboden. Där stod vi. Kalla och skrämda, ensamma. Vi trodde att vi var förlorade. Men då, som ur en dröm, kör det fram en röd bil med en mystisk liten figur i passagerarstolen. Den ståtliga bilen närmade sig och ur dimmorna uppenbarade sig 'Stalkern'! Men han liksom vi, hade ingen aning om var våra kamrater befann sig. Sen ringde 'okänd tjej' min mobil och uppgav den sanne mötesplatsen. Efter att ha sprungit hela 1000m till kanoterna var det dags att paddla iväg.


Jag måste poängtera att jag och min paddelvän är mästare på att snurra runt med en kanot. Särskilt motsols. Vi var till och med så skickliga att vi lyckades blockera 20 kanoter vid gammelström. 'Han som inte får nämnas vid namn' bestämde sig då för att gå ut ur sin kanot och hjälpa oss loss. Det var mkt snällt men mkt blött för hans del :3.


Att paddla gick alltså lätt, det var lyften som var det jobbiga. Men nu orkar jag inte prata om tråkiga saker. Det fanns ljusa stunder också.

 Som när vi skulle sova! Tältet var kallt, blött, hårt att ligga på, kallt och kallt.


Men nu ska jag se på film skriver klart senare.

SES :3 :3 :3


//Buller å bong, ät en ballong!

Av BG1 & BG2 - 25 augusti 2008 20:59

Jaha, på onsdag ska vi paddla. Jippi...


Det innebär ju såklart att vi inte kommer att kunna skriva på vår fina lilla blogg. Vi är djupt upprörda över detta, men, vi kommer tillbaka, hoppas vi. Men det kommer ändå att bli lite kul, vi kommer ju alla sova i samma tält och sitta framför lägerelden och sjunga Kumbaya tills vi somnar till fåglarnas kvitter i nattens mörker.


Men vi kommer hem på fredag. Så om vi inte visar något livstecken på fredag så får ni väll ringa polisen eller något.


OBS! Det är vi i kanoten, säger vi.


//Buller å bong, ät en ballong!

Av BG1 & BG2 - 25 augusti 2008 20:22

Nu är det min tur att sitta här i min lilla trygga vrå och upptäcka att min bäste bloggpolare skrivit om MIG! Hur kan du göra så mot mig BG2 när du klagade på mig för samma sak?!


Så du säger att du skulle göra den bästa kladdkakan minsann! Jag känner mig yr... Det kanske skulle kännas bättre om du tog ut kniven i ryggen på mig?!

Men du ska ju häller inte få äran att bli synsk, så jag tänker inte binda upp dig i köket utan ingredienser och med elrep... Jag tänker hämnas på ett helt oväntat sätt, du kommer knapt att fatta vad som hände efteråt bara för att det var så oväntat.


När du minst anar det... PANG! Då kommer hämden, och du kommer stå där helt förvirrad och undra vad som hände. Du kommer att säga:

"Oj, vad hände? Jag är så förvirrad! Jag tror minsan att jag har blivit hämddrabbad!"


På återseende kära bloggkamrat, och kom ihåg... När du minst anar det...


//Buller å bong, är en ballong

Av BG1 & BG2 - 25 augusti 2008 20:08

Bevis för att kompisstatus faktiskt spelar stor roll på chattsajter.


Länge har mina kompisar pratat dagar ut och dagar in om en mystisk chattsida. Så i torsdags, när jag och BG1 satt och letade info till vår blogg att blogga om på bloggarnas blogg, The one and only- Sniggerwood, så hamnade vi till slut på chatta.nu. Och nu vet jag vad det var alla pratade om. Sidan är helt underbar och helt... beroendeframkallande… 


Nu ska du få tillgång till den mest exklusiva guiden till hur du gör från att bli hatad till att fortfarande vara hatad.  Men innan vi börjar ska du lära dej den gyllene regeln:"Du vet allt om alla, men ingen vet något om dej" 


1: Du hittar på ett helt random namn som ingen skulle kunna spåra tillbaka till dej, nämligen Fia91. (Du använder absolut inte ditt eget namn om du inte vill att alla ska veta vem du är, och tro mej, det är roligare såhär) 


2: Du börjar genast ställa dumma och irriterande frågor till SaintEmil, även kallad Red Star (SaintEmil är den mest omtalade krumeluren från chatta.nu i mina kretsar).


3: Gör nu resten av Lobbyn irriterad och få alla att prata illa till dej, och om dej på chatten. Hacka extra mycket på alla tjejer som loggar in. Gör dej till en oförglömlig plåga! Grattis, du e nu en avskyvärt frågvis hangaround som alla försöker undvika men som ingen lyckas med pga din otroligt karismatiska och korkade personlighet som skriker "ÄLSKA MEJ, ÄLSKA MEJ!". (Det sista kan lite inspiration vara tagen direkt ur min riktiga personlighet.) 

Om du bara följer dessa simpla regler så ska du se att du kommer få uppleva sann lycka. Denna upplevelse blir ännu roligare om du har BG1 vid din sida.   


//Buller å bong, ät en ballong!

www.chatta.nu
Av BG1 & BG2 - 25 augusti 2008 19:49

Jag måste säga att ’Våfflan’ och BG1:s lilla dispyt kort sagt är ganska patetisk om man tänker efter. Inte förens idag har en av dom åtminstone smakat på den andres. Och då understryker jag att deras gräl har pågått ett tag. 


Det var häromdan när vi var hemma hos BG1, som hon bestämde sig för att motbevisa ’Våfflan’ och därmed provea att hon och hennes kladdkaka är ”solen” på riktigt och inte bara en metafor i hennes inlägg om kladdkaka.  


Hon kämpade som en fyrabarnsmamma i köket med vår föda, medan vi satt vid bordet och kacklade om både det ena och det andra. När den äntligen var färdig kastade vi oss alla över den välluktande bruna kakan som var sprängfylld med kärlek. Dock var det inte hennes bästa prestation, men den var underbar ändå.


Dessvärre så har ingen av dom erkänt än att den andres kladdkaka faktiskt är godare. Detta kommer att pågå mycket länge, och jag är övertygad om att ingen kommer att ge sig så länge dom har en liten gnutta stolthet kvar i kroppen.


Men jag kan tala om för er att jag nu har kommit på att om jag skulle vara lika engagerad i kladdkakebakning som dom är, så skulle jag säkert äga dom båda två! Hallåå?? Alla vet att jag är bäst!


Och efter det här inlägget så slår jag vad om att dom antingen kommer att gadda ihop sig mot mej och binda fast mig i ett kök utan några som helst kommunikationer till omvärlden i ett elektriskt rep, tills jag bakar en kladdkaka utan ingredienser… Eller så kommer dom inte göra någonting eftersom att jag i såna fall skulle vara synsk och jättecool. Hur som helst så kanske jag borde ligga lågt ett tag tills dom har lugnat ner sig. 


Apropå mat. Den 19:e september då blir det rimmad bog och hovmästarbiff med rotfruktsgratäng till lunch i skolan…

Wtf!? Vad e en rimmad bog??  


//Buller å bong, ät en ballong (om du kan…)

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 02:05

Idag var en deprimerande dag!! Eller tekniskt sätt är det igår som var en deprimerande dag eftersom att klockan är efter 00.00

Jag skulle ha gått på en kul kräftskiva med mina kära familjemedlemmar idag, detta hade jag sätt fram emot.


Men nu råkade min mamma dra på sig en förkylning! Så det blev ingen kul kräftskiva för mig, alltså fick jag inte äta några goda kräftor... Bara stekt korv med potatismos...


Till råga på allt hade mina älskade grannar som jag älskar över allt i hela världen bestämt sig för att ha en kul kräftskiva dom med ute på gården, som om dom hånar mig!


Nufick jag ett onskefullt sms av BG2 också! Hennes pappa är och spelar poker hos min farbror! DET ÄR DÄR JAG SKULLE HA VART PÅ KRÄFTSKIVA!! SLUTA HÅNA MIG UNIVERSUM!!!


Vill inte skriva buller å bong, det låter för kul och jag är inte sugen på att låta kul, jag e bara sugen på kräftor!!!!!!

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 01:45

Saker jag avskyr, hatar, hyser stark motvilja mot, föraktar, och känner stor avsmak för är:


Ketchup- Jag har aldrig egentligen gillat ketchup. Jag förstår inte nöjet med att förstöra köttfärssåsen, korvstroganoffen, korven, pizzan(det hade min brorsa en gång, e kanske därför jag blir så äcklad av det?), glidmedel(enligt BG1) och i filmer som blod:).


Mjölk- Jag har inte druckit ett glas mjölk sen jag var tre år gammal. Jag kommer säkert aldrig att göra det, om det inte gäller liv eller död. Eller pengar. Mjölk suger!!!


To be continnued...

I nästa avsnitt av Hatlistan: Sylt och namnet "BÄST"


//Buller å bong, ät en ballong




Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards