Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av BG1 & BG2 - 21 augusti 2008 21:11

Jag och 'Våfflan' har ett trevligt litet kladdkakekrig eftersom att han är helt övertygad om att han kan göra en bättre kladdkaka än mig. Han har inte ens smakat min kladdkaka! Så jag ska laga en kladdkaka som är så god att han blir tvungen att tillbe mig som hans kladdkakeguru efter att han stoppat den i munnen.


Jag kommer inte ihåg hur det hela startade som om det vore igår. Sanningen är att jag inte kommer ihåg det överhuvudtaget.

En sak jag däremot kommer ihåg är att 'Våfflan' och alla andra små vänner sov över hos mig en dag. Då började han plötsligt tracka min kladdkaka, helt utan förvarning! Han låg där i mörkret typ tre på natten och skrek ut att min kladdkaka söööööög!

Sedan när jag försökte försvara mig var det helt omöjligt, han bara pratade och pratade, och pratade, och pratade, och pra.........


Men nu är det min tur! För nu är det jag som kan bara prata och prata och prata!


Härifrån är texten speciellt tilldelad 'Våfflan'


Min kladdkaka äger din så mycket att din kladdkaka gråter sig till sömns varje natt när den undrar: "Varför kan jag inte vara som BG1:s kladdkaka? Den är så perfekt! Jag skulle aldrig kunna bli ens hälften så perfekt!!"

Efter ett tag skulle din kladdkaka få nog och ge upp. Då skulle den, låt oss kalla den för lera, då skulle leran ge sig av på en lång resa för att få reda på sitt sanna öde här i livet.

Leran skulle vandra i många dagar och många nätter innan han tillslut kolapsat av matthet långt ut i öknen där solen är härskare och folket är slavar. Leran skulle torka och bli ännu torrare och hårdare än innan (inte alls kladdig och färsk som en kladdkaka ska vara).


Leran skulle sedan föras iväg av de små slavarna, han skulle behöva försvara sin oduglighet inför den allsmäktige solen. Leran vaknar.

"Vem är du vandrare? Du ser ut som om att du inte duger till någonting, speciellt inte till att ge folk oral njutning genom delikata smaker!" sade solen.

"..." Leran var oförmögen att tala och slängdes därför till lejonen, men inte ens de ville äta upp leran.

Solen beordrade då sina känare att slänga leran i havet, men havet blev så förskräckt och äcklat att det delade på sig för att undvika leran. Men nu var lerans tid ute. Han torkade ut fullständigt och fördes iväg med vinden.


Och än idag, kan man om nätterna höra en sorgsen röst yla:

"Jag duger ingenting till, jag är inte värd att kallas kladdkaka! Jag hatar den person som bakade mig, 'Våfflan' jag ska hemsöka dig för evigt!"


HA! Där fick du! Nu var det DU som inte kunde försvara DIN "kladdkaka"!


//buller å bong, är en ballong

Av BG1 & BG2 - 21 augusti 2008 18:57

21 augusti 1968- Warsawapaktens länder (utom Rumänien) invaderar Tjeckoslovakien och sätter därmed punkt för pragvåren.


Försök att säga den meningen 5 gånger snabbt!


Warsawapaktens länder (utom Rumänien) invaderar Tjeckoslovakien och sätter därmed punkt för pragvåren, Warsawapaktens länder (utom Rumänien) invaderar Tjeckoslovakien och sätter därmed punkt för pragvåren, Warsawapaktens länder (utom Rumänien) invaderar Tjecko...


Vi ger hjärtliga gratulationer till Emiliano Mercado del Toro(född 1891), som fyller 117 år idag! Synd att han är död...

Han blev dock väldens äldsta person när han dog 2007, 115 år gammal!


//Lev väl


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards