Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 02:05

Idag var en deprimerande dag!! Eller tekniskt sätt är det igår som var en deprimerande dag eftersom att klockan är efter 00.00

Jag skulle ha gått på en kul kräftskiva med mina kära familjemedlemmar idag, detta hade jag sätt fram emot.


Men nu råkade min mamma dra på sig en förkylning! Så det blev ingen kul kräftskiva för mig, alltså fick jag inte äta några goda kräftor... Bara stekt korv med potatismos...


Till råga på allt hade mina älskade grannar som jag älskar över allt i hela världen bestämt sig för att ha en kul kräftskiva dom med ute på gården, som om dom hånar mig!


Nufick jag ett onskefullt sms av BG2 också! Hennes pappa är och spelar poker hos min farbror! DET ÄR DÄR JAG SKULLE HA VART PÅ KRÄFTSKIVA!! SLUTA HÅNA MIG UNIVERSUM!!!


Vill inte skriva buller å bong, det låter för kul och jag är inte sugen på att låta kul, jag e bara sugen på kräftor!!!!!!

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 01:45

Saker jag avskyr, hatar, hyser stark motvilja mot, föraktar, och känner stor avsmak för är:


Ketchup- Jag har aldrig egentligen gillat ketchup. Jag förstår inte nöjet med att förstöra köttfärssåsen, korvstroganoffen, korven, pizzan(det hade min brorsa en gång, e kanske därför jag blir så äcklad av det?), glidmedel(enligt BG1) och i filmer som blod:).


Mjölk- Jag har inte druckit ett glas mjölk sen jag var tre år gammal. Jag kommer säkert aldrig att göra det, om det inte gäller liv eller död. Eller pengar. Mjölk suger!!!


To be continnued...

I nästa avsnitt av Hatlistan: Sylt och namnet "BÄST"


//Buller å bong, ät en ballong




Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 00:55

Vi tänkte att vi skulle vara hurtiga idag och skriva tidigt på dagens datum.


2006- Internationella Astronomiska Unionen beslutar sig för att degradera Pluto från en planet till en dvärgplanet.

För oss så kommer Pluto att vara en planet, den coolaste planeten ever till och med!!


79- Vulkanen Vesuvius får ett utbrott och Pompeji läggs i ruiner.

Jaa det var ju inte så svårt att lista ut, den ligger ju där!


1552 föddes den italienske målarinnan Lavinia Fontana i Bologna.

Boring!!!!


//Lev väl

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 00:27

Nu tror ni säkert att jag ska skriva om något hemskt som 'Våfflan har gjort eller sagt, men egentligen så handlar inlägget om det vad han har fått 'Ludde' att göra.


Det är nästan så förfärligt att jag inte äns vill skriva det här och nu. Men jag har nu samlat mod till att skriva ned det på tangenterna.

'Våfflan har fått 'Ludde' att börja kalla honom för "BÄST" istället i stället för 'våfflan' på sin blogg! Och allt för en liten gimpbild!! Har ni hört?? "BÄST" Det låter ju inte äns som ett smeknamn! Och om någon skulle heta det i sånna fall så skulle det ju vara jag och BG1!!! Jag är djupt sårad att 'Ludde' har gått emot det mest ägande namnet på ****.


Särskillt när det är man själv som har kommit på det. Jag och BG1 satt där på en spanska lektion när jag dagdrömmde bort till en värld där alla gick under kodnamn. Alla hade det något, utom EN. Och plötsligt uppenbarade det sig, namnet på den siste.

Våfflan med stort V...


Jag hoppas att du betraktar detta inlägg med stor beaktning 'Ludde', tänk på vad du har gjort och ändra dej sedan, du har ju till och med en egen sång!


PS. Vem gillar inte Våfflor??


//Buller å bong, stoppa upp en ballong!

Av BG1 & BG2 - 24 augusti 2008 00:22

Klockan är 00.22 och jag känner att jag måste skriva någonting. I brist på ideer bad jag 'Stalkern' om hjälp. Hans svar var: Skriv någonting seriöst. Jag bad om ett ämne och tillslut kom vi fram till fördommar.


Så eftersom att detta blir Sniggerwoods första seriösa inlägg hoppas jag att ni förlåter mig om det blir dåligt. Och kom ihåg att det är jag, BG1, som skriver detta inlägg, så anklaga inte BG2 på något sätt om detta går snett...


Så fördommar, vad ska man säga? Alla har dem, det är ett faktum även om man kanske inte gärna vill erkänna det. Bara man vet att det är fördommar och att de förmodligen inte stämmer till hundra procent så är det ju lugnt. Det är när man börjar tro på fördommarna så pass mycket att man t.ex tror att andra är sämre bara för att de uppför sig, ser ut eller klär sig på ett annorlunda sätt.

Annorlunda i allmänhet anses som dåligt av samhället och jag tror att det är det vi måste ändra på, för det är synen på "hur man ska vara" som sätter sådan enorm press på unga människor att passa in i den bilden bara för att kunna bli accepterade av omgivningen.


Detta gör att många inte klarar av att vara sig själva eftersom att de är så rädda för om de fortfarande kommer att ses som en "normal" människa eller om de kommer att behandlas som något slags freak. Då börjar man ljuga, ljuga för sig själv och resten av världen för att ge intrycket av att man är "rätt". Är det verkligen det vi vill? Vill vi att vår värld ska bygga på fördommar och lögnerna som följer tätt efter?


Jag har på ett eller annat sätt själv varit annorlunda i hela mitt liv och fått min beskärda del av fördommar slängda mot mig. Jag känner att jag inte har så mycket förändring i mitt liv men skulle behöva det, och det uttrycker jag genom att ändra mitt utseende, ofta... Under en period klädde jag mig "punkigt" vilket gav mig en mycket klarare insikt i detta med fördommar. Övergången från "normal" till "konstig" skedde under ett lov, men när jag väl kom tillbaka till skolan kände jag genast en skillnad i det bemötande jag fick av personer i min omgivning. Vissa gick till och med så långt att de kunde skrika olika förolämpningar när jag gick förbi.

Detta var alltså helt främmande människor på gatan som jag alldrig någonsin träffat tidigare!


Det som känns så konstigt är att jag och de som känner mig vet att jag är samma person hur jag än ser ut. Jag tycker om samma musik, har samma åsikter och älskar fortfarande grodor. Det ändras ju inte bara för att jag byter utseende... Jag börjar inte knarka och slå ner folk bara för att jag SER annorluda ut!


Det som oroar mig mest är att vi ger intrycket av att alla måste vara lika för att vara värda någonting, och den bilden går ju vidare med nästa generation och den efter det... OM, vi inte lyckas bryta ner den synen på idealet av en bra människa.


Det var allt, för jag tror knappast att någon orkar läsa mer än det jag har skrivit hittills. Tveksamt att någon ens orkar läsa det som står redan. Dessutom orkar jag inte skriva mer.


PS. eftersom att detta var ett lite seriöst innlägg (som sagt på begäran av 'Stalkern') tänker jag inte skriva det mindre seriösa buller å bong utan klämmer till med ett:


//På återseende...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards