Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

BG2 om kladdkaka

Av BG1 & BG2 - 25 augusti 2008 19:49

Jag måste säga att ’Våfflan’ och BG1:s lilla dispyt kort sagt är ganska patetisk om man tänker efter. Inte förens idag har en av dom åtminstone smakat på den andres. Och då understryker jag att deras gräl har pågått ett tag. 


Det var häromdan när vi var hemma hos BG1, som hon bestämde sig för att motbevisa ’Våfflan’ och därmed provea att hon och hennes kladdkaka är ”solen” på riktigt och inte bara en metafor i hennes inlägg om kladdkaka.  


Hon kämpade som en fyrabarnsmamma i köket med vår föda, medan vi satt vid bordet och kacklade om både det ena och det andra. När den äntligen var färdig kastade vi oss alla över den välluktande bruna kakan som var sprängfylld med kärlek. Dock var det inte hennes bästa prestation, men den var underbar ändå.


Dessvärre så har ingen av dom erkänt än att den andres kladdkaka faktiskt är godare. Detta kommer att pågå mycket länge, och jag är övertygad om att ingen kommer att ge sig så länge dom har en liten gnutta stolthet kvar i kroppen.


Men jag kan tala om för er att jag nu har kommit på att om jag skulle vara lika engagerad i kladdkakebakning som dom är, så skulle jag säkert äga dom båda två! Hallåå?? Alla vet att jag är bäst!


Och efter det här inlägget så slår jag vad om att dom antingen kommer att gadda ihop sig mot mej och binda fast mig i ett kök utan några som helst kommunikationer till omvärlden i ett elektriskt rep, tills jag bakar en kladdkaka utan ingredienser… Eller så kommer dom inte göra någonting eftersom att jag i såna fall skulle vara synsk och jättecool. Hur som helst så kanske jag borde ligga lågt ett tag tills dom har lugnat ner sig. 


Apropå mat. Den 19:e september då blir det rimmad bog och hovmästarbiff med rotfruktsgratäng till lunch i skolan…

Wtf!? Vad e en rimmad bog??  


//Buller å bong, ät en ballong (om du kan…)

 
 
The English

The English

25 augusti 2008 20:42

Hallåå?? Alla vet att jag är bäst!

Hahahahahahahahahahahahahahahahaaaa...andas in... Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahaha!!! You made a funny...

http://sarcasmicon.bloggagratis.se

 
Stalkern

Stalkern

25 augusti 2008 23:01

För att visa att jag faktikst hängt med på hemkunskapen ska jag leka basservasser här.^^

Rimmad är ett annat ord för "lättsaltad", så hur sjukt det än låter är det fullt naturligt med "rimmad bog"... frågan är snarare: Hur fan smakar en "orimmad" bog! Kött utan salt är hur äckligt som helst!

Jag tror att Captain Obvious har haft en roll i vår matsedel^^

http://www.spottnjik.bloggagratis.se

 
Ingen bild

göteborgs postregion

30 augusti 2008 18:34

detta var sannerligen den sämsta blogg jag någonsin snublat över, kladdkakor som samtalsämne och rimmad bog stalkern är nog i all ära smartare än dig mr/ ms bloggare!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BG1 & BG2 - 5 april 2009 19:31

Idag lyckades jag, Cassandra, få med mig 3 vänner, Micke, Opa och Ludde, till ett 60 minuterspass spinning på Tyresö Gym. Vi var lyckliga och hälsosamma och efteråt gick jag, Ludde och Micke även på gymet ett litet tag och sprang på löpbanden. Men nu...

Av BG1 & BG2 - 15 februari 2009 20:14

Jag bara undrar med min vänligaste röst vem den "opartiska domaren" är som alldrig dömmer till min fördel?!   för det första: hon fick en halv chokladkaka av mig dagen innan! för det andra: hade det vart min stil hade jag haft så redan från början oc...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 21:01

Jag och Malin stod på tunnelbanan eftersom att det inte fanns några platser.   Plötsligt går en kille av. Men innan han går av synar han mig uppifrån och ner och säger:   "Thats a nice ass!"   Men vem kan klandra honom... ...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 20:44

Idag hade vi en "kärleksdag" i skolan eftersom att allahjärtansdag står inför vår dörr. Detta innebär att alla nior dansade m.m.   Min klass och en annan dansade första lektionen, och det var där det hände, mardrömmen som kom att förfölja mig rästen ...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 20:13

Jag kom hem från en kul dag i stan med Malin och hade agerat inhandlare åt min lillasyster Cecilia som hade bett mig att köpa en chokladkaka. Häromdagen var hon med på en fin liten undersökning angående serietidningar (hon tjänade 250 kr) och fick en...

Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards