Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Bojjkotta Buzz!

Av BG1 & BG2 - 19 september 2008 21:39

Jag, BG1, var idag nära ett genombrott i Buzzhistorik... Jag slog nästan 'The English'! Ni som inte känner till Buzz ska veta att det är ett frågesportsspel, vilket 'The Engslish' råkar vara mycket skillad i. Buzz the Hollywoodquis, dvs.


Så idag, vi bestämde oss för att dra hem till 'Våfflan efter skolan. Så jag, BG2, Våfflan, The English, Stalkern och Ludde tog oss dit, satte oss i Våfflans fina soffa och började... med att göra ingenting alls... och så fortsatte det en lång tid, ända fram till den efterlängtade stund då våfflan satte igån buzz... och spelet kunde börja!


Jag hoppar direkt till slutet då jag nästan slog The English...


Spänningen var på topp, BG2 höll på att kissa på sig av förväntan. Nu hängde allt på mig, hela vår framtid och existens var beroende av att jag klarade nästa fråga... utslagsfrågan. Det ultimata testet. Men jag kände ingen press, det var snarare ett lugn som sakta föll över mig, en viss säkerhet. Hade jag tagit mig såhär långt skulle jag minsan löpa linan ut.

Spänningen var olidlig, allt var som en dimma, alla röster flöt ihop till en enda röra... Jag vet dock att de skrek; kom igen Cassi, kom igen! Vi hejjar på dig! Jag är också medveten om att BG2 försvann in på toa någonstans under den här tiden.

Det var dags för en fråga som skulle avgöra allt, en fråga som jag med all säkerhet inte skulle veta svaret på. Så jag tog chansen, jag tröck på en random knapp... Det hela var över så snabbt. Det var fel. The English vann, ännu en gång hade han segrat. Besvikelsen sköljde över mig som en saltvatten våg över en uppspolad flaskpost.


Jag finner dock tröst i att alla mina vänner var där för mig och stöttade mig i denna svåra tid. Och jag kan än,. nu senare pa kvallen,  höra de suddiga rösterna ropa; kom igen Cassi, kom igen! Vi hejjar på dig!...


//Buller å bong, ät en ballong!

 
 
Ingen bild

Emelou

20 september 2008 19:11

Nee, va tråkigt.. :(

 
The English

The English

22 september 2008 19:58

Jag vet att jag äger på Buzz(C)The Hollywood Quiz, I am the King!

http://sarcasmicon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BG1 & BG2 - 5 april 2009 19:31

Idag lyckades jag, Cassandra, få med mig 3 vänner, Micke, Opa och Ludde, till ett 60 minuterspass spinning på Tyresö Gym. Vi var lyckliga och hälsosamma och efteråt gick jag, Ludde och Micke även på gymet ett litet tag och sprang på löpbanden. Men nu...

Av BG1 & BG2 - 15 februari 2009 20:14

Jag bara undrar med min vänligaste röst vem den "opartiska domaren" är som alldrig dömmer till min fördel?!   för det första: hon fick en halv chokladkaka av mig dagen innan! för det andra: hade det vart min stil hade jag haft så redan från början oc...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 21:01

Jag och Malin stod på tunnelbanan eftersom att det inte fanns några platser.   Plötsligt går en kille av. Men innan han går av synar han mig uppifrån och ner och säger:   "Thats a nice ass!"   Men vem kan klandra honom... ...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 20:44

Idag hade vi en "kärleksdag" i skolan eftersom att allahjärtansdag står inför vår dörr. Detta innebär att alla nior dansade m.m.   Min klass och en annan dansade första lektionen, och det var där det hände, mardrömmen som kom att förfölja mig rästen ...

Av BG1 & BG2 - 13 februari 2009 20:13

Jag kom hem från en kul dag i stan med Malin och hade agerat inhandlare åt min lillasyster Cecilia som hade bett mig att köpa en chokladkaka. Häromdagen var hon med på en fin liten undersökning angående serietidningar (hon tjänade 250 kr) och fick en...

Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards