Alla inlägg den 7 september 2008

Av BG1 & BG2 - 7 september 2008 12:46

De tre senaste inläggen har skrivits av BG2 då jag högst beklagligt inte har varit inne på bloggen på mycket länge. Jag hade inte ens läst BG2:s fina små inlägg förns idag.

Men idag hände någonting innom mig, som en oförklarlig kraft som talade om att det var dags... eller så beror det på att jag skulle kolla en SOgrej och har sniggerwood som startsida...

Villket fall som hällst så läste jag hennes oklanderliga paddelinlägg! Det ända jag upptäckte var att hon hade uteslutit vissa saker, som hon i och försig omöjligt kunde känna till eftersom att vi hade olika paddelkompisar. Så här kommer lite av mitt äventyr...


Följande frekvens utspelade sig då BG2 och hennes paddelkamrat blockerade vägen för resterande 48 kanoter...


Jag och min kära paddelpolare, 'besservissern', gled fridfullt fram över vattnet. Vi låg först pågrund av vår otroliga profsighet. Vi kom snart fram till en plats där den stora, stora sjön transformerades till en liten, liten fors. Vi, proffsiga som vi var, tänkte att vi kanske borde vänta på de mindre lyckligt lottade som låg otroligt långt bakom oss. Tyvärr missade vi stocken som vi hade planerat att hålla oss fast vid medan vi väntade, dessutom började det bli lite strömt. Men vi, med vår absoluta expertighet, fick inte panik, istället tog vi det lungt och tänkte att "dom är ju faktiskt inte sååå långt borta, vi försöker bara sakta ner lite så går det bra!".

Men plötsligt... Aaaaaaaaaaaaaa!

Vad var det, tänkte vi. Var det ett enormt sjömonster? En gigantisk jättevåg? BG2 och hennes paddelkompanjon som fastnade i mynningen till forsen och nu blockerar vägen så att 20 andra kanoter har fastnat i en enda stor klump?

Det visade sig vara det sista. Men det var försent, strömen hade tagit kontrollen, det var ute med oss.

Vi skulle dö ensamma medans alla andra satt fast längre bak, de skulle inte ens märka oss, vi skulle förevigt vara bortglömda! Paniken kom krypande, eller snarare springande som en elitidrottare. Vi försökte stanna vid en bro, vi tänkte att om vi tar upp paddlarna och försöker haka fast oss i bron... VAD TÄNKTE VI?!!!! Vi började snurra runt och vid det här laget sprutade paniken ut ur våra öron! Vi började skrika, sedan var dom plötsligt där... Alla som hade suttit fast kom emot oss! När vi tillslut lyckades komma rätt igen kände jag mig inte lika expertig längre.


Så det var mitt och 'besservisserns' lilla äventyr medans BG2 satt fast.


//Buller å bong, ät en ballong!

Presentation

Omröstning

Vem hade bäst kodnamn?
 BG1 och BG2
 Våfflan
 besservissern
 Stalkern
 The inglish
 han som inte får nämnas vid namn
 Gnomen
 Ludde the gimp
 Tungan
 Hunken93

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards